אילוף כלבים לשם מה?

לימוד הכלב את הפקודות הבסיסיות :  בוא אליי, שב, ארצה, רגלי ולא, הכרחי לנושא גידול הכלב שלכם בבית.  כלב שגדל עם משפחה רואה במשפחה את הלהקה הטבעית שלו, בכל להקה כזו יש מנהיג דומיננטי ואחריו יבואו לפי סדר דומיננטיות שאר הלהקה.

נדרש שבגידול כלב הבית ,המגדל יהיה באופן אבסולוטי הדמות הדומיננטית ולא הכלב, יש "להבהיר" לכלב שהוא לא הסמכותי בבית אלא אתם המגדלים. כשיש איזון כזה, גם הכלב וגם בעליו יוכלו להפיק את המרב מהאינטראקציה בניהם וכמובן ליהנות מהחוויה המדהימה של גידול כלב. כדי להגיע לאיזון כזה בעל הכלב חייב ללמדו לפחות את הפקודות הבסיסיות, ע"י האילוף ,הכלב ידע את מקומו במשפחה, לא יהיו לו בעיות התנהגות כי כמעט כל בעיה תיפתר ע"י שימוש בכלי האילוף שהמגדל יילמד, הטיולים עם הכלב יהיו נוחים וכיפים (הוא לא ימשוך קדימה, הוא יבוא שקוראים לו אפילו אם ראה משהו מעניין וכו'), לא יהרוס דברים בבית כי יידע שהדברים שייכים לדמות הדומיננטית ואסור לגעת, לא יקפוץ עליכם או על אורחים , ועוד המון בעיות שבעלי כלבים נתקלים בהם עם כלבים לא מאולפים.

 

בשעורי האילוף בעל הכלב יילמד גם איך לשלב  בשגרת החיים עם כלבו, התנהגות שתעזור בשמירת האיזון  הרצוי החיובי בינו לבין הכלב.

 דוגמא קטנטונת: בעל הכלב רוצה להוציא את הכלב לטיול, שם עליו רצועה והולך לכיוון הדלת, באופן טבעי הכלב ירצה לפרוץ קדימה ולעבור את הדלת במגמתו החוצה לפני בעליו. זו למשל בפרוש התנהגות דומיננטית של הכלב על בעליו. הסיטואציה הנחוצה ל"הבהרת" המעמדות בניכם היא: בעל הכלב יוצא קודם ורק אחר כך הכלב ולא להיפך, בעל הכלב הוא זה שמוביל את מסלול הטיול ולא הכלב.

לכן, אחרי שמלמדים את הכלב את הפקודות שב ולא לזוז הדבר הוא מאוד פשוט: נותנים לכלב את הפקודה שב ולא לזוז יוצאים מהדלת ראשונים ואז קוראים לכלב לבוא אחריכם. מהר מאוד הכלב ילמד( גם בלי שתגידו לו ) לחכות עד שתובילו החוצה ורק אחר כך הוא ייצא, אפשר להשליך סיטואציה זו לחציית כביש וכו'.

 

אילוף משמעת בסיסי לוקח עד 12 מפגשים שבהם המאלף (אורי גליק) מגיע ללקוח בסביבה הטבעית של הכלב ומדריך את בעליו. בפגישה הראשונה תתבצע צפייה קצרה על שגרת החיים הנוכחית של הכלב במשפחתו על מנת לקבוע את שיטת האילוף הרצויה.

 

אופציה נוספת היא להשאיר את הכלב בפנסיון (כלבייה), לתקופה של 3 שבועות בערך לאילוף. ואת ה 3-4 שעורים האחרונים לעשות יחד עם בעל הכלב על מנת שיכיר את הפקודות ואיך לעשותם.

 

כמו כן קיימת אפשרות לאילוף משמעת מתקדם, אילוף תקיפה והגנה, אילוף כלבי הרחה.

אילוף כלבים בדרום, מאלפי כלבים בדרום

לעמוד הבית

לתאום אילוף – 052-3674626


23 תגובות to “אילוף כלבים לשם מה?”

  1. שלום , אני סיון מבאר שבע
    יש לי כלבה מעורבת , לברדור וכנעני ( כך אמרו לי כשאימצתי אותה), היא בת שנה ויש לה נטייה להיכנס לאמוק של נביחות בעיקר על אנשים מבוגרים ואנשים עם כובע לי זה נראה נובע מפחד , עם ילדים היא מאוד עדינה וכנועה.
    ההתנהגות הזו מאוד מפחידה וגומרת למצבים לא נעימים, ופחד תמידי שהיא תברח ותתחיל לנבוח על מישהו .
    האם אילוף יכול לפתור את זה ?
    אציין שכשהיא באטרף הזה אין אפשר לתפוס אותה או למשוך את תשומת ליבה
    תודה

    • הי סיון

      בקשר לשאלתך , אילוף משמעת בהחלט יכול לפתור את הבעיות שציינת וגם כאלו שלא ציינת. באילוף אני מלמד את הכלב 5 פקודות בסיסיות ובנוסף מלמד אותך איך להתנהל נכון מול הכלב מבחינה פיסית ופסיכולוגית. על הנביחות ניתן בהחלט לשלוט וכמו כן כל התנהגויות לא רצויות כגון האמוק שציינת. צרי קשר ואשמח לעזור .אנו עובדים באזור בדרום אילוף כלבים בדרום ובאזור במרכז אילוף כלבים במרכז

  2. שלום, קוראים לי ענבל ואני מאשקלון… קצת פחות מיומיים קיבלנו לחיק המשפחה כלב "שפיץ סיני" בן חמישה חודשים. הבעלים הקודמים לא חינכו אותו והוא די רגיל לעשות את צרכיו היכן שחפץ ליבו. מתוך השאלות הקודמות אני מבינה שאתה כן עובד באשקלון. אשמח לקבל הצעת מחיר בנודע לאילוף . כמה זמן זה לוקח? והאם האילוף נעשה בבית הלקוח? תודה

    • ענבל שלום

      יש 2 סוגים עיקריים של אילוף. אילוף פנסיון ושיעורי הדרכה. באילוף פנסיון אני לוקח אליי את הכלב לתקופה ממוצעת של חודש ומלמד אותו בתקופה הזו את חמשת הפקודות הבסיסיות של המשמעת עד למצב שהוא מבצע את הפקודות בתוך סיטואציות שישנם הרבה גירויים כגון אנשים,חתולים, כלבים אחרים וכו. כמו כן עובד עם הגור על חינוך צרכים, וחינוך גורים. אחרי תקופת ההכשרה אצלי מתחילה העבודה עם הלקוח : נפגשים לשעורי חפיפה שבו אני מלמד את הלקוח/ה איך לשמר את האילוף . העבודה עם הלקוח חשובה מאוד ולכן אני ממשיך בהדרכה גם אחרי שהכלב אצל הבעלים ובמידת הצורך. אילוף בשעורי הדרכה מתבצע כאשר את בעצם זו שעובדת עם הכלב ומקבלת הדרכה ע״י מאלף כלבים מקצועי.
      צרי קשר ואשמח להרחיב בנושא ולתת הצעת מחיר.

  3. שלום רב אני אימתי כלב בן 10 חודשים זאב לבן מעורב בלברדור הוא ממש ידידותי כלפי בני אדם אבל כלפי כלבים הוא רוצה לתקוף האם יש לזה פתרון??? אשמח לתשובה ממך בבקשה

    • שלום רב

      על הכלב לעבור אילוף משמעת, וע״י כך תוכל לשלוט בו כאשר מתנהג באופן לא רצוי כמו שציינת בהודעה. האילוף מבוסס על התניות ומכיוון שלכל כלב אופי ייחודי משלו יש לתכנן אילוף משמעת כך שיתאים לאופי של כלבך. צור קשר ואשמח לעזור. אנו עובדים באזור במרכז אילוף כלבים במרכז ובאזור הדרום אילוף כלבים בדרום.

    • את הפקודות היא יודעת, וכשאנחנו בבית היא מקשיבה ועושה כל מה שאומרים לה ..
      ברגע שאני משחררת אותה , היא נהיה מופרעת ממש ולא מקשיבה ,
      אתקשר אחרי החג

      • זהו בדיוק המטרה של האילוף. שהיא תקשיב לפקודות גם באזור שיש בו הרבה גירויים כגון אלו שציינת וכך מקבלים בעצם תוצאה רצוייה של שליטה בכלב בכל מצב נתון. נדבר אחרי החג:).

  4. שלום אורי.
    לפני שבוע אימצתי כלב בוגר (4) וקטן מימדים מעמותה. הוא היה מבוהל – אבל פסיבי (כלומר, שקט – עיניים עצובות, אזניים משוכות לאחור מכל גירוי). לאט לאט הוא נרגע והתגלה ככלב להוט לרצות, טוב לב וישנוני. פגש את אחייני הקטנים ושיחק איתם בנעימים. הכלב מפגין סימני "ניצוֹל" במה שנוגע לאוכל – מאד להוט, כאילו נאלץ בכלביה לחכות או לוותר על האוכל שלו. אבל לא נהם ולא נשך כשהתקרבנו או נגענו לו באוכל. היו לו ימים סוערים – שכללו מפגשים,גם עם וטרינר. הוטרינר לא היה אמפתי במיוחד, אבל הכלב ישב בשקט – כאילו בקבלת הדין (גם באמבטיה הוא יושב כך). אבל כשחש את הזריקה מיד התקפל וניסה לנשוך. כך הגיב גם לחיזוריו של כלב של חברים, שגדול ממנו בהרבה. אתמול היה מצוי במצב של סטרס – בגן העירוני שהיה הומה מאד. הוא ישב בשקט בפינה וכרסם עצם . כשאחייני התקרב אליו במהירות (הכלב היה שקוע בעצם, שכנראה הרגיעה אותו מכל הרעש והרחיקה אותו מילדים זרים שניסו לגעת בו [בילדה אחת שניסתה נגח ממש קלות, ועשיתי כנראה טעות ולא הגבתי) והושיט יד לראשו, הכלב התנפל עליו במהירות (בלי לאיים – ולא היה לו לאן לברוח), קפץ אליו לגובה ונשך אותו פעמיים. אחר כך היה מבוהל במשך יום שלם.(שניהם למעשה).הכלב טרם פגש את הוריי, שנמצאים בחו"ל. אנחנו משפחה מנוסה בגידול כלבים, ולא חושבים שזו גזירת גורל, אבל אני חוששת מתגובתו (הוא לא חובב אנשים ממין זכר) ומתגובתם אם יתנפל כך במפתיע (מבחינתנו), וככלל – מאד הייתי רוצה ללמד אותו שגם במצבי קיצון (וברור לי שזה היה מצב כזה עבורu, שהוא רגוע וצייתן ברגיל, ושיש צורך להמנע ממקומות כאלו וללמד את האחיין לגשת לכלב) לא נושכים. מהי עצתך? והאם אתה חושב שאוכל לעשות זאת בעצמי, ואיך, והאם יש אפשרות לחנך את הכלב לא לנשוך בכל מקרה שהוא [עם מאלף או בלי] בלי לשחזר את הסיטואציות (וטרינר מכאיב, המון ילדים נודניקים, פחד אימים), שאז אני עצמי והכלב בפרט, נמצאים בחוסר אונים? הרבה תודה, וסליחה על המגילה.

    • הילה שלום רב

      כשמביאים הביתה כלב בוגר צריך לזכור שהכלב נושא עימו המון משקעים, התניות, ותגובות שנוצרות משרשרות גירויים כאלו ואחרות שעברו עליו בחיים והוא נוהג לפי כל אלו.
      לפי מה שאת מתארת הכלב זקוק לחשיפה מסיבית מאוד דווקא לסיטואציות הבעייתיות שגורמות לו לרצות לנשוך. צריך לחשוף אותו שוב ושוב לסיטואציות אלו ולהדריך אתכם מה לעשות בזמן שמתחילה סיטואציה לא חיובית מבחינתכם כגון נשיכה ואיך לתקן סיטואציה זו ולהפוך אותו לחיובית. אני צריך לראות את הכלב ולבחון את התנהגותו כדי לקבוע את צורת ההתנהלות מולו, זה בהחלט לא משהו שאפשר לעשות בתאוריה רק ע"י תאור המצב, אלא לראות את התנהגות הכלב אצלכם בבית. אלו דברים שאתם יכולים לפתור בעצמכם אחרי שתקבלו כלים שיאפשרו לכם להגיב בצורה נכונה לסיטואציות בעיתיות. בדרכ בעיות של חשיפה, קשורות לחיים הגוריים והצעירים יותר של הכלב ודורשות השקעה רבה של זמן ואימונים. במקביל יש לאלף את הכלב למשמעת בסיסית, דבר שיקנה לו בטחון בכם ויעזור בהחלט לבעיות שציינת קודם לכן. צרו קשר ואשמח לעזור..

  5. שלום, יש לנו כלב זכר מסורס בן 7, בצעירותו הסתובב הרבה ללא רצועה, ואני מבינה שזה מקור הביטחון וחוסר ההקשבה שלו. כיום אנו גרים בקיבוץ הכלהב קשור ויוצא לטיול רק בליוי שלנו, עם זאת עדין לא ניתן לשלוט עליו כשהו רואה חתול, או כלב אחר וכל משחק יכול להפוך לתיגרה. האם ניתןלהתנות את ההתנהגויות האלו, וממש כמו לעשות ריסטרט, ולחנך אותו להקשיב, להיות ממושמע? כמו כן האם יש מאלף כלבים ממומלץ באיזור משאבים???

    • הדס שלום.

      בהחלט אפשר לשנות התניות ישנות בחדשות. אצל כלב כזה התהליך עלול לקחת מעט יותר זמן כי דפוס ההתנהגות הלא רצויה מושרש בו חזק כי כך התנהך במהלך חייו אך אם עושים זאת נכון אפשר בהחלט להחליף התנהגות לא רצויה בהתנהגות רצויה. לדוגמא: מרדף אחרי חתולים, אם נלמד את הכלב שברגע שרואה או מריח חתול ומתחיל התנהגות לא רצויה כגון רדיפה או נביחה יקבל "תיקון" וברגע שיפסיק התנהגות לא רצויה ויתחיל התנהגות רצויה יקבל חיזוק כגון ליטוף או נקניק. לפי אופי הכלב צריך להחליט על עוצמת התיקון ועל עוצמת החיזוק החיובי. צרו קשר ואשמח לעזור

  6. אורי שלום,

    אנחנו מגדלים כלבה מסוג דוג דה בורדו בת 7 חודשים.
    הכלבה רודפת אחרי ילדים ואנשים שרצים, ונושכת אותם או קופצת עליהם.
    אנחנו גרים בקיבוץ ולכן היתה משוחררת, מה שיצר בעיה עם השכנים.
    כיצד מלמדים אותה לא לנהוג כך?
    האם יש צורך באילוף?

    תודה,

    • מרלנה שלום.

      הבעיה עם כלב שמשאירים אותו משוחרר היא שהכלב יוצר לעצמו גבולות משל עצמו כי אין מי שיציב לו אותם כמו הדוגמא שהבאת:רדיפה אחרי אנשים, ברגע שעושה את זה יש לתקן מיד את הסיטואציה ואם הכלב משוחרר לבדו אין אף אחד שיעשה זאת ("לתקן את ההתנהגות הלא רצויה) ולכן הכלב בעצם יתמלא ביותר ביטחון לגבי רדיפה אחרי אנשים ויעשה זאת יותר ויותר, בתור התחלה אל תשחררו את הכלב לעולם ללא השגחה. כהמשך יש להעביר את הכלב אילוף משמעת בסיסי שכולל את הפקודות : אליי,שב,ארצה,להישאר ורגלי ובמקביל ליצור התניות רצויות לשיגרת היום יום שלכם. למשל: התניה לגבי רדיפה אחרי ילדים: ברגע שמתחילה סיטואציה כזו יש "לתקן" את הכלב כך שיילמד אם ארוץ אחרי ילדים תיגרם לי סיטואציה לא נעימה לכן עדיף שלא ארוץ. באופן תאורתי קשה מאוד להבין את יצירת ההתניות הרצויות. צרי קשר ואשמח לתאם לך אילוף ולתת טיפים בנושא.

  7. אורי שלום!
    יש לי פינצ'ר מעורב בן 9 חודשים שזקוק לאילוף בסיסי. האם אתה עובד באזור אשדוד?

  8. שלום, קוראים לי עוז וני גר בבאר שבע, שי לי רועה גרמני בן חצי שנה, רציתי לברר בקשר לאילוף משמעת, מה בדיוק התהליך ואיך זה עובד כל צורת האילוף. האם בשעורים או שאני צריך למסור את הכלב אליכם או מה?
    אשמח לקבל הסבר על אילוף כלב למשמעת. קניתי את הכלב שהיה בן חודשיים, עכשיו הוא כבר די גדול וחזק מבחינה פיזית ומתחיל להיות קשה להשתלט עליו גם בטיולים וגם בבית שלא לדבר על לשחרר אותו מהרצועה, אפשר לרוץ אחריו שעות עד שהוא משתכנע לבוא. ברור לי שאילוף יפתור את כל הבעיות האלו ואשמח לישמוע פרטים.

    • עוז מבאר שבע שלום
      בקשר לשאלתך יש שני אופנים שאפשר לבצע את האילוף. אופן אחד הוא אילוף פנסיון שבו מאלף כלבים עובד עם הכלב שלך במשך חודש(ממוצע) ואחרי שהכלב מאולף למשמעת, אתם ( המאלף ואתה ) עושים חפיפה של 3 שעורים שבהם אתה לומד איך לשמר את האילוף ואיך להתנהל מול הכלב בצורה נכונה.
      אופן שני הוא שמאלף כלבים יבוא אלייך וידריך אותך בתרגילי המשמעת כך שאתה הוא זה שעובד עם הכלב, ואחרי כל שעור אתה וכלבך עושים "שעורי בית" ומתרגלים באופן יומיומי את הנלמד בשעור. רועה גרמני הוא כלב גדול ומסיבי וכשהוא לא מאולף וממושמע הוא יכול להוות יותר מטרד מאשר הנאה אך כלב מאולף וממושמע הוא בן לוויה נוח ויציב ורק כך תוכל להנות מגידולו של של כלבך.

  9. שלום. קוראים לי נעמה ואני מאשקלון, יש לי כלבת האסקי סיבירי בת 10 חודשים. ידעתי שזה כלב היפרקטיבי שלקחתי אותו בתור גור אך כנראה לא הבנתי כמה!! אני לא מצליחה להשתלט עליו עכשיו שהוא כבר גדול הטיולים איתו נראים כאילו הוא לוקח אותי לטיול, אין מה לדבר על לשחרר אותו מהרצועה כי אז הוא פשוט בורח ולא רוצה לחזור. אני זקוקה למאלף כלבים מקצועי מאזור הדרום אבל במחיר סביר.

    • נעמה שלום
      אכן גזע ההאסקי הוא גזע עם המון מרץ ואנרגיה שכן הוא פותח לסחיבת מזחלות למרחקים של עשרות קילומטרים ביום. כלב כזה שהוא לא מאולף יכול להוות מטרד ובעיה יותר מאשר חיית מחמד. אך כשהוא מאולף הוא מהווה בן לוויה נעים, נוח ויציב. אחרי שתעבירי את כלבך אילוף משמעת יפסיקו בעצם כל הבעיות שיש לך איתו ואת תוכלי להנות מטיולים עם הכלב, להרגיש חופשי לשחרר אותו מהרצועה כדי שירוץ וישתולל ללא חשש שלא יחזור מפני שיידע את הפקודה "בוא אליי". אנחנו עובדים באזור אשקלון עיר מגורייך, צרי קשר ונשמח לתאם לך אילוף שמתאים לצרכייך.

  10. שלום רב למאלף
    יש לי כלב בן 10 מסוג רועה גרמני, הכלב אף פעם לא עבר אילוף והאמת שבעקבות כך אנחנו כמעט אף פעם לא משחררים אותו מהרצועה כי הוא בורח.
    רציתי לדעת האם זה נכון שאי אפשר לאלף כלב בוגר בגיל כזה או שעדיין לא מאוחר מידי, לתשובתך אודה היינו שמחים לצאת לטיולים עם רינגו ולשחרר אותו במחשבה שהוא גם יחזור ולא יברח לנו

    • שלום
      בעיקרון אפשר לאלף כלב מכל סוג בכל גיל, העיניין עם כלבים בוגרים הוא שהם במהלך השנים פיתחו לעצמם התניות מסוימות והם מלאים במשקעים (נחוצים ולא נחוצים), אבל עם הידע הנכון אפשר לאלף כלב כזה ולהחליף את כל המשקעים הלא נחוצים בכלב מאולף מחונך ונוח גם בגיל 10 שנים. האילוף ייקח קצת יותר זמן מפני שלא מדובר באילוף רגיל ושיגרתי אלא באילוף שמשלב מחיקת התניות לא נחוצות ישנות והחלפתם בהתניות נחוצות, אז יש פה כביכול "עבודה כפולה" אבל לשאלתכם בהחלט אפשר לאלף כלב מבוגר.

  11. מניסיוני אני יודע שכלב מאולף ומחונך "מוציא שם טוב" לכלבים, זאת בניגוד לדעתם של אלו הטוענים שלאלף כלב זה לא הוגן ולא הומני.
    כלב לא מחונך הוא כלב שלא נעים לשהות במחיצתו, כלב לא מאולף וחסר חינוך ובעל הרגלים לא מרוסנים פשוט מוציא שם רע לשאר בני מינו.
    מומלץ בחום להשקיע ולאלף את הכלב לחנך אותו ולהקנות לו הרגלים רצויים.

כתיבת תגובה